Pangkor.


Nu har vi tagit oss med riksha, farja, lokalbuss och farja igen till den vackra lilla on Pulau Pangkor, annu ett paradis!
     Med en rosa minibusstaxi tog vi oss sedan 2 km over on till den strand som skulle vara den popularaste bland budgetresenarer, Teluk Nipah. Det vi kom till var inte direkt vad vi hade forvantat oss, aven om vi visste att detta inte var lika populart som t ex Langkawi och att det mest ar inhemska turister som tar sig hit.
     Nipah bestar namligen utav en gata som stracker sig ca hundra meter langs stranden med lite enkla restauranger/gatukok som blickar ut mot vattnet. Pa andra sidan ligger det nagra affarer, nagot guesthouse och typ tva restauranger. Sedan gar det in tva gator fran strandvagen med nagra guesthouse med tillhorande restauranger och allt detta omges av tat regnskog.
     En liten promenad fran detta ligger den otroligt vackra stranden Coral Bay. Turkost vatten, vit sand och djungel som tranger sig pa. Ett dussintal vasterlanningar befinnner sig har med oss annars ar det mest malajer, jattestora nashornsfaglar och apor. (Min lycka ar gjord! Jag har sett vilda apor! / Joanna)
    
Som ni forstar kommer vi alltsa att stanna har ett tag. Snorkla lite, cykla runt on, aka pa nan battur, ata frukostbuffe (inte sa lyxigt som ni forestaller er nu, men sjukt gott och man far ta hur mycket man vill av det som finns), sitta i soffor och titta pa tv utomhus, osv. osv.

Ta hand om er!
Johan

Kommentarer
Postat av: Pappa Roger

Härligt!

Vet inte om att jag någonsin tittat på TV utomhus om man inte räknar diverse jumbotroner på Råsunda, Ullevi och Globen.

Vilda apor har jag knappt heller sett om man bortser från den gången jag stog i Djurgårdsklacken i ett derby!

Här har det just kommit en decimeter "#¤%&/ snö igen.

Så njut!

2009-03-24 @ 19:36:53
URL: http://detskulleduviljavetava.se
Postat av: Ingrid

Grattis på födelsedagen Joanna!

Följer er resa, men nu åker jag till landet och det är svårt att följa med utan dator. Önskar er en fin fortsatt resa!

Kram Ingrid

2009-04-30 @ 19:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0