Krabi.


Jaha, da var vi ater i civilisationen. Efter fyra (rekord!) natter pa Koh Tao var det dags att aka vidare, mest p g a att vi inte hade nagra kontanter kvar. Sa, dagen har bestatt av narmare 11 timmars resande. Taxi, bat, bat, buss, minibuss, taxi och sa framme, pa ett helmysigt guesthouse nara Krabi town.
    Man kan saga sa har, jag alskade Poseidon Bungalows och hoppas vi kan ta oss dit igen. Men, nar vi kom hit idag slog det mig att det ar ratt skont att slippa myror i hela vaskan, vakna av hysteriska syrsor som gor en dov, fullt av geckoodlor som ropar overallt (jompa, inte later val dina ge-ckooo hela tiden?). Det ar ocksa ratt skont att det finns en toalettstol man kan sitta pa, att det ar en dorr mellan toan och sovrummet och att flakten verkar fungera som den ska. Som ni marker har man mycket mer intressanta problem har, an hemma! ;)
    I ovrigt sa har jag dragit pa mig nan lattare magsjuka, mar inte jatteprima men nan katastrof ar det verkligen inte. Med tanke pa att jag forsorjt Apoteket i Norrtalje for flera ar framat, sa har jag en hel del att kurera mig med, om man sager sa.

Vi har inte planerat hur lange vi stannar i Krabi, ska nog forsoka sakta ner pa farten lite. Den har ar en stad vi fastnat for pa bara nagra timmar, sa vi kommer formodligen vilja stanna en stund.

En kul grej ar att jag inte langre blandar folk med min ljusgrona hy, numera kan man faktiskt se borjan pa nagot riktigt frascht! Det kanns ju bra. Och allt for mycket har vi inte brant oss.
   Faktum ar att man vanjer sig oerhort fort vid den har varmen! Mestadels ar det bara skont att kunna ha linne och shorts dygnet runt, pa kvallen flaktar det till och med litegrann om man har tur.

Jaha, det var allt for mig for ikvall! Klockan ar tio har sa det ar snart laggdags for oss turturduvor (ingen kan pasta att vi sover for lite i alla fall!).
Jag hoppas ni har det jattebra dar hemma och saknar mig en smula ibland. Jag tanker pa er!

Pussar & kramar
Joanna

Kommentarer
Postat av: Jonathan!

Hej Joanna, jag saknar dig skitmycket!

Du är världens bästa storasyster och jag älskar dig!

Köp nå´t till mig!

Här hemma har det snöat hela dagen.

Hur är det? Har du sett några roliga djur?

Puss Joanna!

2009-03-10 @ 16:25:55
Postat av: Solith

Skvaller, skvaller! It's now official! ...Och er blogg är också skön. Jag tittar till er ibland. Ni verkar ha det alldeles underbart.



...skön bror har du också, Joanna!

2009-03-11 @ 11:57:00
URL: http://solith.blogg.se/
Postat av: Sara

Klart vi saknar en smula! Här har det verkligen blivit totalvinter igen.. helt sjukt med snö och det slutar aldrig.

Jag tror inte annat än att ni har det bra. Lägg gärna upp lite bilder så vi får se era bruna fejjor :)

2009-03-11 @ 12:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0