Khao San Road.

Hej alla!

Imorse vaknade vi utan att veta vad klockan var (ja, klocka ar det enda vi glomt ta med!). Ni kanske kan tanka er hur skont det var!
   Dagen har vi agnat at att ata farsk frukt och yoghurt till frukost, gatt pa Khao San Road som ar typ varldens coolaste jattegata med nastan enbart saker jag vill kopa. Vi har aven atit god lunch pa ett mysigt stalle med flakt (omojligt annars!) samt tagit nagra kallduschar och vilat pa rummet. Sammanfattningsvis, tagit det lugnt alltsa.
   Och jo, jag maste klargora det har med varmen. Johan har tidigare forklarat att ja, det ar valdigt varmt men man vanjer sig. Och jag har tankt att jaja, ungefar. Men alltsa, det ar sanslost. Helt sjukt obeskrivligt. Inte stekvarmt utan kokvarmt. Och vissa gar runt i jeans! Det ar tryckande, som i en bastu, overallt. Pa den stora gatan, i alla sma grander, pa restauranger. Det finns vissa undantag, som 7Eleven och resestallen. Men, jag borjar anpassa mig lite smatt! Jag menar, igar trodde jag att jag skulle do och var halvt panikslagen. Idag, ja. Man klarar det helt enkelt.

Ikvall ska vi ata middag pa nat mysigt stalle, kanske kopa nat kul, chilla, dricka nat kallt. Imorgon vid elvatiden ska vi leta reda pa en tuktuk, alternativt taxi, och ta oss ut till tagstationen. Vi har bestamt att ta oss till Hua Hin som verkar vara ett fint stalle for relaxing, as they say. 
   Vi vet alltsa inte nar vi hors nasta gang men ta hand om er tills vidare, det gor vi!
(Fungerade inte att ladda upp bilder idag.)

Puss & kram
Joanna




Kommentarer
Postat av: Lia

Kan göra (nästan) vad om helst för att få byta med er! Ät lite färsk frukt åt mig också - det skulle kännas bra i själen på mig som är lämnad kvar här hemma i Sverige. Njut.

2009-03-03 @ 14:57:26
Postat av: Jessica

Vad det låter härligt hos er.Här börjar snön smälta

och alla blir dyngsura,stora högar kläder.Fast iskullen är ingen iskulle längre skönt

Ta hand om er Hälsningar Jessica och alla andra på grind

2009-03-03 @ 18:58:23
Postat av: Postat av mormor

Det här var roligt att kunna följa er på er resa ,

det ska bli kul när det funkar att skicka bilder.

Pussar och Kramar till er båda från mormor Mona.

2009-03-05 @ 09:54:46
Postat av: Mamma!

Hej på er igen!

Jag är inte ett dugg avundsjuk...men det känns bra att ni har det så skönt och får vara med om det här.

Allt som vanligt hemma, Jonathan längtar efter sin storasyster, mest på kvällarna.

Kul med alla bilder, ser fram emot fler.

Var rädda om er - kramizaaaaar!!

2009-03-06 @ 08:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0