Reseord.


En av alla stunder nar det inte finns sa mycket specifikt att gora och ens reskamrat inte ar sa talfor, satte jag mig ner och knapade ihop nagra egna ord, som skulle kunna vara anvandbara pa en resa som den har.
Och har kommer de, med forklaring (i fall att):

Flasktandborstning. Ar helt enkelt att man varje gang maste slapa med sig en jatteflaska for att kunna borsta tanderna, da vi inte riktigt vagar oss pa vattnet.

Skavsarstakt
. Var ungefar sa fort vi kunde ga for nagra veckor sedan, innan min hud mellan tarna vant sig vid nya flippisar.

Flaktsomn
. Ar ett negativt ord. Vissa flaktar blaser sa dar oroligt, rakt i ansiktet. En del aker fram och tillbaka ocksa och gar inte att fa stilla. Det ar efter en natts flaktsomn vi studsar upp ur sangen ratt tidigt och ar glada att det antligen ar dags for frukost.

Aktivitetsata. Det gor vi varje dag. For att fa in lite rutin i denna annorlunda vardag, kanske. Varje maltid blir en hel aktivitet, inte bara att slanga i sig lite mat.

Inbillningsinsekter. De lider framfor allt Johan av. Ni vet, man ar van att det kryper myror och mygg pa en och aven nar det inte gor det sa kittlar det och man sitter och viftar automatiskt.

Affarskallt. AC-kyla, speciellt pa 7Eleven. Oftast ratt skont, sa lange man inte ar blot av regn.


Det var det.
Forresten ar vi pa Borneo nu. Igar kom jag pa, att det ar ju nagot jag tankt, att nagon gang i mitt liv vill jag aka till Borneo. Och plotsligt sa sitter jag har. Det ar ratt lyxigt. Vi undersoker staden vi bor i just nu, Kuching. Underbar stad! Gar pa museer, i parker, promenerar langs Sarawakfloden osv. Om nagra dagar planerar vi att ta oss ut i regnskogen, pa ett eller annat satt. Ratt lyxigt, som sagt.

Ta hand om er!
Puss & kram
Joanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0